drewniana rzezba

drewniana rzezba

poniedziałek, 13 maja 2024

Znów mnie poniosło .......

                          ........ w Kosmos

..


A tak ogólnie  rzecz  ujmując jest nieźle. Oczywiście głównie  wtedy, gdy nie  zapomnę i łyknę leki. Poza tym pogoda jak na  razie ładna, aktualnie świeci słońce i jest 17  stopni, ale ma  się jeszcze dziś ocieplić. Gdy idę ulicą słyszę jak się cudnie "wydzierają" kosy. Oczywiście to samce  się tak pięknie prezentują - samiczki najprawdopodobniej są  aktualnie  zajęte ......budową  gniazda. Taki u  nich podział zajęć.

Otrzymałam pisemko od władz miasta- jest to  zawiadomienie i  zaproszenie  do  wzięcia udziału w wyborach  do Europarlamentu.   Najbliższy mnie punkt, w którym jestem  zarejestrowana, mam  ze 200 metrów od miejsca  zamieszkania i poza tym podano mi dni oraz  godziny,  w których mogę przed dniem 9 czerwca zasięgnąć  informacji  na ten temat. Oczywiście  wezmę udział w tych  wyborach - jakby na to nie patrzeć to fakt, że mogę  tu spokojnie   mieszkać  wynika  z tego, że istnieje Unia Europejska i Polska do niej  należy. 







I trochę "zieleni" dla odpoczynku oczu. Miłego nowego tygodnia  Wszystkim!!!

7 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze ze czujesz sie zdrowo i sprawnie.
    Ja wyczytuje , choc nie tkwie w Kosmosie, ze wykryto nowa planete ktora ma jeszcze lepsze warunki do zycia niz Ziemia. Dobrze - bo widzac jak sprawy ida na Ziemi moze sie przydac taka zapasowa.
    U mnie tez super zielono i kwitnaco a takze musimy uzywac klimatyzacje.
    Dobrego tygodnia Anabell.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio wyczytałam,że coraz bardziej przekonująca jest teoria, że nasza Ziemia była właśnie kiedyś, kiedyś taką zapasową planetą, bo tak naprawdę to ludzie nie są w 100% dobrze dopasowani do warunków ziemskich, więc jest spore prawdopodobieństwo, że jesteśmy potomkami jakiejś cywilizacji pozaziemskiej, której planeta uległa degradacji i części osobników udało się wyemigrować właśnie na Ziemię i tu "zapuścić korzenie". Tu jeszcze upałów nie ma, ale miło jest wychodzić z domu bez kurtki lub swetra.

      Usuń
  2. Ooo, a moja mama nie dostala zadnego zaproszenia na wybory. Czy Ty masz wybierac polska delegacje czy niemiecka, no bo skoro zaproszenie jest od wladz Berlina, to chyba chodzi o niemiecka.
    Serpentyna pisze, ze dobrze miec jakas planete w zapasie, ale czy nie wystarczy, ze nasza Ziemie zniszczylismy? Moze lepiej nie miec zadnego planu B i zginac tutaj. Ziemia sie i tak odrodzi, ale juz bez tego szkodliwego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem - mnie to raczej obojętne, na który kraj mam głosować, bo zamierzam tu zostać do śmierci. Nie mam po co wracać do Polski, a miejsce na urnę mam tutaj już wykupione. No ale pisemko jest adresowane na moje rdzennie polskie nazwisko a ja póki co nie składałam wniosku o obywatelstwo niemieckie. W październiku stuknie mi siedem lat od dnia przyjazdu. A wydaje mi się, że dopiero co tu przyjechałam.Gorzej, bo chwilami zapominam nazw polskich produktów - któregoś dnia mocno "czaszkowałam" jak po polsku nazywa się "ingwer" i musiałam zajrzeć do słownika. Dobrze, że jeszcze pisać potrafię;) Wrzuć w sieć zapytanie jak mają głosować na PE Polacy nie posiadający obywatelstwa niemieckiego.

      Usuń
    2. Pantero - wystarczyloby gdyby ludzie szanowali i nie niszczyli. Przeciez od wielu lat spolecznosc sie uswiadamia, szkoli, zacheca do ochrony srodowiska, przemysl pracuje wedlug przepisow i ograniczen czesto placac kary za niestosowanie sie do regul, ludziom podstawia sie pod nos pojemniki na wszelkiego rodzaju odpady - i co? Pomimo czesci ktora przestrzega sa tacy ktorzy tego nie robia. W zachodnim swiecie jeszcze jakos to funkcjonuje ale nie na calej naszej planecie. Ilez jest krajow gdzie wogole nie istnieja albo nie sa przestrzegane i karane, smieci wrecz leza na ulicach, ludzie uzywaja rzek czy jezior jako toalet a w dodatku sa pelne chemicznych sciekow z fabryk.
      Czyli wiele sie nie nauczono a w wielu miejscach jest niemozliwym do wprowadzenia zasad ochrony srodowisk. Wiec nie, na ludzi nie mozna liczyc.

      Usuń
  3. Kwiatów teraz wszędzie mnóstwo i to cieszy, maj to najpiękniejszy miesiąc, a pogoda teraz idealna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tobie także udanego, słonecznego i oczywiście bezbolesnego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń