drewniana rzezba

drewniana rzezba

poniedziałek, 25 września 2023

Dziś.......

     .......zapisałam się do udziału w Wyborach. 

Cud, miód  i orzeszki, bo wystarczyło bym wypełniła zgłoszenie na   stronie e-wybory.  W poprzednim  głosowaniu swą chęć wzięcia udziału w głosowaniu zgłaszałam mailowo.  Głosować będę oczywiście  w Berlinie i to  będzie już moje drugie  głosowanie.  Miałam dziś "drobny niewypał" na początku, bo gdy podałam miasto (czyli Berlin jako miejsce  , w którym mam zamiar oddać głos) to mnie zarejestrowano w szalenie odległej od mego miejsca zamieszkania dzielnicy, do której jechałabym nawet ponad  godzinę i miałabym kilka przesiadek, więc zgłosiłam przemożną  chęć  zmiany miejsca głosowania i będę głosować w budynku naszej Ambasady,  czyli 6,5 km od domu. Ciekawa jestem ile  czasu spędzę pod tą  Ambasadą. Poprzednim  razem stałam wraz z przyjaciółką 1,5 godziny. Teraz postoję w towarzystwie  córki.  A przede mną do udziału  w głosowaniu przyjęto już  ponad 117 590 zgłoszeń. Zapisy na  stronie e-wybory są do 10 października.

Nie  dziwi mnie  wcale  ta liczba  zgłoszeń, bo w Berlinie  mieszka już ponad 100 tysięcy Polaków a zjadą tu również ci, którzy mieszkają w nie  za dużej odległości od Berlina - jest okazja odwiedzenia stolicy.
Tak przy okazji zerknęłam i policzyłam w ilu miastach Niemieckich mogą Polacy oddać  swój głos w  wyborach i wyszło mi , że tych miast jest 24. Najwięcej Komisji Wyborczych ma  Berlin bo aż 7, drugie  miejsce zajmuje  Monachium z 5 Komisjami, Hamburg, Kolonia i Frankfurt n. Menem mają po 3 Komisje- Dusseldorf 2. No niestety jesteśmy jedną z najliczniejszych diaspor. I to powinno dać władzom do myślenia, bo nie wszyscy wyjechali "za chlebem".

Miłego nowego tygodnia Wszystkim - u mnie mają być całkiem  sympatyczne temperatury, czyli ponad 20 stopni i dopiero 4 października  spodziewają się opadów deszczu.




A to moje  wspomnienia z Wyspy Mainau.

11 komentarzy:

  1. Zycze Ci bys nie musiala dlugo stac w kolejce a takze by wygrali ci na ktorych glosujesz.
    U nas tez beda wybory, prezydenckie - wiec prosze trzymaj palce by wygral Trump albo inny republikanin - zanim demokraci do reszty zrujnuja moj kraj.
    U nas tez spotyka sie duzo podobnych "rzezb" roslinnych i jak niezle wygladaja na skwerach tak we wlasnym ogrodzie nie chcialabym wolac naturalny ksztalt krzewow, przycietych tylko tyle by nie byly zbyt duze.
    Poczatek wrzesnia mielismy dosc przystepny ale ostatnie dni zrobily sie gorace, takie 30 albo wiecej, w dodatku potrzebujemy deszcz - co narazie nadal podlewamy spryskiwaczami.
    Mocno sciskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę od pogody - u mnie aktualnie +26 tylko jakoś duszno przy tym- pogoda zupełnie nie adekwatna do końcówki września. Było dotąd kilka, 3 albo 4, dni z przelotnymi opadami. A te rzeźby powstają na specjalnym rusztowaniu, na którym mocuje się malutkie doniczki/pojemniczki z kwiatkami. Mrówcza praca zrobienie takiej rzeźby.Ten ogród na Wyspie Mainau nad Jeziorem Bodeńskim jest prześliczny. Z ciekawostek - rosną w nim również sekwoje i jest olbrzymia motylarnia.

      Usuń
  2. Przepiękne te kwietne dekoracje, musiały być bardzo pracochłonne.
    Oby wszędzie zdążyli przeliczyć głosy!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko nie zostały sfałszowane. Ci co głosują tutaj to na pewno nie są miłośnikami obecnie rządzących. Sama jestem zaskoczona tym w ilu miejscach będzie można głosować w Niemczech. Serdeczności, anabell

      Usuń
  3. A tak to dzisiaj, we wtorek 26.9.2023 zauwazam, ze jest to tez 269 dzien tego roku. Ladny zbieg okolicznosci. Pozdrowienia jesienne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, jakoś tego wcześnie j nie zauważyłam. Miłego;)
      anabell

      Usuń
  4. Im bliżej do wyborów, tym bardziej chciałbym je odwlec. Nie wydaje mi się, aby odbyły się one uczciwie - obecna władza ma zbyt dużo do stracenia. Jednocześnie wciąż się odzywa ta nieznośna nadzieja. I z nią jest mi jajo lepiej i łatwiej, więc boję się chwili, w której zniknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się martwię i smucę, że część społeczeństwa za obiecane pieniądze gotowa jest dać się zniewolić. Znów mi blogger wmawia, że jestem anonimowa. Pozdróweczki;) anabell

      Usuń
  5. Ach, wybory, mam nadzieję że Wasze głosy nie zostaną zmarnowane. Boję się wyniku tych wyborów bo jak przegra obecna banda, to przy tym poziomie rozbudzonych złych emocji może się to bardzo źle skończyć. Zresztą zbawca narodu zapowiedział,ze władzy raz zdobytej nie oddadzą nigdy.
    Takie roślinne rzeźby już zawsze będą mi się z "Lśnieniem" kojarzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie się zdewaluowało pojęcie "zbawca narodu". Mam cichą nadzieję, że jednak część ludzi przejrzała na oczy.

      Usuń
  6. Pamiętam te nasze ostatnie wybory, to było wydarzenie!
    Teraz zarejestrowana jestem w Bremie, dzięki za info, bo to od Ciebie właśnie się dowiedziałam, że mogę głosować tuż za rogiem.
    Też pewnie sobie poczekam, bo zarejestrowanych jest bardzo dużo do głosowania.
    Uściski Kochana!

    OdpowiedzUsuń