drewniana rzezba

drewniana rzezba

sobota, 27 maja 2023

Coś jednak kwitnie

 Tu jest nieco dłuższy weekend, bo niedziela i poniedziałek to są Zielone  Świątki. Pogoda całkiem,  całkiem w porządku, a wczoraj to nawet było wręcz gorąco. Słońce świeci, jest 19 stopni  w cieniu. I nawet już sporo krzewów  kwitnie, więc w ramach spaceru  zrobiłam trochę  zdjęć:

 


A tak ogólnie to nic ciekawego u mnie- jedyna "atrakcja" to zaczęłam leczenie kanałowe - trochę mnie to będzie kosztowało, ząb nie jest jednokanałowy, a wyleczenie jednego kanału wraz  z jego wypełnieniem to 100€. Oczywiście mogłabym zrobić ten ząb  na ubezpieczalnię, ale wtedy są zupełnie inne materiały używane,  a ja na razie mam lek w jednym kanale, w środę  czeka mnie dalszy  ciąg tych atrakcji. Oczywiście wszystko wczoraj było bez bólu, nawet samo wkłucie  się przy zastrzyku było bezbolesne. Najbardziej  mi  się podobało, że do rtg nawet nie musiałam wstawać z fotela. Poza tym każdy kanał będzie obejrzany pod mikroskopem stomatologicznym. Nie  miałam pojęcia, że takie ustrojstwo istnieje. Gdyby tak jeszcze wszystko było bezgłośne byłoby to super. Po doświadczeniach z leczeniem kanałowym w Polsce, po którym straciłam ząb,  zaczynam doceniać dobre wyposażenie gabinetów dentystycznych. No i wielce prawdopodobne, że będę miała tzw. "lekarza  rodzinnego" w sąsiednim budynku, więc nie będę musiała jeździć metrem z przesiadką do samego centrum, co mnie bardzo cieszy.

Miłego weekendu - Wszystkim!!!

P.S. Zdjęcia  można powiększyć.








11 komentarzy:

  1. To wlasciwie same dobre wiadomosci. No moze rachunek do dobrych nie nalezy ale cos za cos. Cos kwitnie? Wszystko kwitnie! U mnie tez. Okazalo sie, ze wiosna tego roku byla bardzo krotka. Z zimy w krotkim czasie zrobilo sie lato. Calkiem mi sie to podoba. Ciekawe co bedzie z jesienia. Ta chyba sie wydluzy tylko na czyj koszt? Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu w tym roku jakoś wszystko było opóźnione, bo noce były zimne a i za dnia temperatura nie prowokowała do rozkwitania a wciąż jest jednak susza.

      Usuń
  2. Ja mam to dodatkowe ubezpieczenie i juz nie musze sie martwic ani leczeniem za pomoca lepszych materialow, ani kosztami uslug protetycznych, a te do niskich nie naleza. Nawet dla mamy zrobilam to dodatkowe ubezpieczenie, bo ma jeszcze swoje zeby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możesz mi wrzucić na maila w jakiej kasie zrobiłaś ubezpieczenie dla Mamy?

      Usuń
  3. Kwitnie naprawdę wszystko i w różnych kolorach, zadziwia ilość gatunków roślin na jednym metrze kwadratowym.
    Kiedyś to nawet rzadko zdjęcia RTG zębów robiono, dentysta leczył na macanego...aż dziw, że więcej zębów nie straciliśmy.
    Mój syn ma ubezpieczenie firmowe, nie czeka w kolejkach i obsługa tez inna...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj tych ubezpieczalni jest bez liku. A ci co dobrze zarabiają nie mogą być ubezpieczeni w państwowej, ogólnej ubezpieczalni ale w którejś z prywatnych,ze sporą składką. No i wtedy obsługa pacjenta jest rzeczywiście inna.

      Usuń
  4. Duzo kwitnie, moze wszystko co powinno o tej porze.
    Ciekawostka - w moim miescie rosnie jeden kasztan, przynajmniej ja znam tylko ten jeden i zawsze podziwiam gdy przejezdzam kolo niego. A nazywa sie "konski orzech".
    Obecna stomatologiczna technologia jest niesamowita i oczywiscie bezbolesna. Gdy mi w tamtym roku wymieniano korone to komputerowo - jakis rysik podlaczony do komputera objezdzal stary rysujac jego kontur co bylo widac na ekranie, to zostalo przeslane do technikow ktorzy wedlug tego rysunku sklecili korone. Byla tak dokladna ze spasowala od reki, bez poprawek. Nam robia przeswietlenia zebow za kazdym kontrolnym badaniem i czyszczeniem co zapobiega problemom zanim sie rozwina. Te kontrolne badania oplaca ubezpieczenie ale gdy sie cos robi ponadto trzeba placic.
    Dobrej niedzieli Anabell.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest mnóstwo kasztanów - tych kwitnących na biało to jest "zatrzęsienie", ale jest też sporo tych kwitnących na różowo. Tu ta państwowa ubezpieczalnia stosuje tzw. współpłatność- pacjent dopłaca do leków, dopłaca do wyżywienia w szpitalu, do rehabilitacji, do sprzętu rehabilitacyjnego i do niektórych badań. Nie dopłaca, jeżeli jest w Kasie Chorych, w której jest wysoka składka miesięczna.

      Usuń
  5. Kwitnie naprawdę wszystko. Maj to szalenie kwitnący miesiąc.
    A jeśli chodzi o leczenie stomatologiczne to w mojej prywatnej przychodni można na jednym fotelu zrobić rentgena i leczyć zęby kanalowo pod mikroskopem. I to już od dawna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam wyżej do Stokrotka pisała

      Usuń
  6. Stokroteczko,Kochanie, mnie już od dość dawna nie ma w Polsce, poza tym akurat przed samym wyjazdem nie korzystałam tam z usług dentystycznych. Ten czas szybko mija, to już jest sześć lat.

    OdpowiedzUsuń