drewniana rzezba

drewniana rzezba

środa, 12 marca 2014

Obejrzałam dziś program o New Horizons

Tak wygląda Układ Słoneczny**
Pewnie  nikogo to nie zainteresuje, ale nie zawsze piszę o tym co się
dzieje tu i teraz.
W styczniu 2006 roku rakieta Atlas  wyniosła w Kosmos sondę badawczą
New Horizons, której zadaniem jest zbadanie Plutona, który niedawno
stracił miano planety z dwóch powodów - jest zbyt mały a poza tym jego
atmosfera wyparowuje. Niektórzy astronomowie uważają, że być może
Pluton jest  kometą pochodzącą z Pasa Kuipera.
Poza aparaturą badawczą, flagą amerykańską, płytką CD z 350 tysiącami
nazwisk, małym fragmentem  samolotu rakietowego Space Ship One jest
też  mały pojemnik z prochami odkrywcy Plutona- Clyde'a Tombangha.
Na tę listę mógł się bezpłatnie zapisać każdy chętny, co było podane na
internecie.
Zadaniem sondy jest zrobienie mapy Plutona i jego księżyca Charona,
określenie składu ich powierzchni, zbadanie atmosfery Plutona i Charona.
Sonda w bezpiecznym dla siebie miejscu przetnie trajektorię Plutona i
14 lipca 2015 roku przeleci nad Plutonem . Po przeprowadzeniu badań
przeleci dalej, do Pasa Kuipera, który znajduje się za orbitą Neptuna.
Pas Kuipera to zbiór drobnych ciał niebieskich. W pasie tym sonda będzie
zbierać dane o tych "drobiazgach".
Zakończenie misji nastąpi w 2022 roku, gdy sonda opuści Układ Słoneczny.
I będzie dalej przemierzać przestrzeń kosmiczną dopóki nie ulegnie zderzeniu
z jakimś ciałem niebieskim.

**
zdjęcie jest pobrane z sieci.

8 komentarzy:

  1. Zawsze mnie to fascynowało ta pustka ciemność odległości ogromne tajemnica co tam jest w tych czeluściach. Pluton starałam sobie go wyobrazić czy rzeczywiście tam tak ciemno brak słońca ale przecież Jowisz bliżej jest i pewnie te mroki ciemne trochę oświetla on może. To fascynujące jest.Wiesz żeby te zdjęcia do nas dotarły jeszcze nie ocenzurowane, tak jak z Marsa na przykład. A kiedy polecimy na księżyc wszak jest on dużo bliżej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie latamy na Księżyc, on już zagospodarowany chyba. Żal mi trochę tej sondy- około półtonowe maleństwo będzie pędziło w Kosmosie - takie małe i samotne. Nie mamy wcale wpływu na to, czy coś jest ocenzurowane czy nie. Weż tylko pod uwagę, że wiele osób często ( a nawet zbyt często) chce zaistnieć i opowiada różne brednie, które nie mają potwierdzenia. Co gorsze, dotyczy to niemal wszystkich dziedzin życia - medycyny również. Jedni opłacają tych, by pisali o czymś ,że jest świetne i leczy, a inni opłacają innych, by temu zaprzeczali z całym przekonaniem. A pośrodku tego tkwią laicy,
      którym robi się wodę z mózgów.
      Miłego, ;)

      Usuń
  2. Chętnie się dowiem, co widać i słychać na Plutonie, siedząc wygodnie w fotelu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chciałabym móc spędzić trochę czasu przy prawdziwym, duuużym teleskopie.
      Miłego, ;)

      Usuń
  3. Jak to nikogo nie zainteresuje, nas wszystkie zainteresowało :))) W czwartek wybrałam się do kolegi posiadającego teleskop i oglądaliśmy gwiazdy do późnej nocy. Od dziecka mnie to fascynowało i żałuję, że najprawdopodobniej nie dowiemy się za naszego życia co jest na innych planetach, nie mówiąc już o tych naprawdę dalekich dystansach.

    PS. Mogłabyś mi zdradzić adres tej strony, o której pisałaś u mnie? Szukam teraz wszystkiego w tym temacie i od razu zastrzygłam uszami :))) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam u Ciebie przed chwilą, podałam.
      Miłego, ;)

      Usuń
  4. Z wszelkich badań wynika, że my Ziemianie mieszkamy zadupiu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie, czy tak aby nie jest dla nas lepiej?
      Miłego, ;)

      Usuń