drewniana rzezba

drewniana rzezba

wtorek, 9 listopada 2021

Już o tym wspominałam....

 ......ale ponieważ  w dalszym ciągu sporo osób przyjeżdża do Niemiec  samochodami to przypominam: w tych dniach wchodzi w Niemczech w życie  nowy taryfikator  mandatów za wykroczenia drogowe.

1. -   za parkowanie w miejscach objętych zakazem  zatrzymywania się  kierowca  zapłaci 55€ , zamiast dotychczasowych 15€.

2.-  przekroczenie szybkości w terenie zabudowanym o 16 do 20 km /godz. pozbawi kierowcę 70 € 

3. -jazda w terenie, na którym jest ograniczenie prędkości do 50km/godz  z prędkością    powyżej 90 km od teraz kosztuje  400€ a nie  200€  jak dotychczas.

4. - zaparkowanie na miejscu dla inwalidy - 55€ z kieszeni, dotychczas stawka była 35€

5.- zaparkowanie w miejscu dla  pojazdów uprzywilejowanych - 100€.

6.- nowość- parkowanie na miejscach przeznaczonych dla samochodów elektrycznych oraz samochodów z car-sharingu pozbawi winnego  55€.

7.- nie utworzenie korytarza  ratunkowego lub jazda nim to od 200 do 300 €

8.- blokowanie ścieżek rowerowych oraz parkowanie na chodniku kosztuje 100€ - dotychczas kara była 25€.

9.- jazda na tzw. "ryczącym silniku" to wydatek 100€.

I jeszcze jedno przypomnienie- jeśli w czasie pobytu w Niemczech trafi Wam się mandat i nie uregulujecie go, to jest więcej niż pewne, że gdy przyjedziecie do Niemiec następnym razem a  trafi się Wam po drodze kontrola policji, to będziecie musieli natychmiast tę zaległość uregulować, a jeśli nie  będziecie mogli tego zrobić to zgarną  Was do więzienia. Fama głosi , że są lepsze  od polskich.

Poza tym uprzedzam - radary czuwają i robią naprawdę świetne zdjęcia. O wiele lepsze niż fotograf w  Polsce do Dowodów Osobistych.Tu  szosy bywają patrolowane również dronami, bo wciąż jest mało ludzi w policji.  I nie wystraszcie się prostokątnych słupów pomalowanych na  ciemnoniebieski kolor ze sporą ilością małych okieneczek-  urządzenia w nich umieszczone testują  ruch samochodów ciężarowych, jego natężenie. Radary mają gustowny szary kolorek.   Korytarze ratunkowe są we wszystkich tunelach, więc miejcie oczy otwarte i nie  skaczcie z radości, że "środkowy pas jest pusty"- to jest właśnie pas dla ratowników. Ostatnio widzieliśmy jak jakiś debil radośnie nim popruwał  wzbudzając uśmiechy politowania innych kierowców wlokących się  nieco przeciążonym pasem.  Na wysokości Berlina część autostrad "robi" za miejską obwodnicę, która wciąż jest w stanie  budowania się i w związku z tym szybkość jest tu ograniczona do 80, a miejscami do  120 km na godzinę. 

"I to byłoby na tyle", jak mawiał klasyk w "60 minutach na godzinę."