drewniana rzezba

drewniana rzezba

środa, 30 sierpnia 2023

Tej nocy będzie......

                                         .......druga  już w  tym miesiącu pełnia Księżyca.  Pierwsza była 3 sierpnia. 

 I będzie  to tak  zwany Księżyc  Niebieski. Zjawisko dwóch pełni Księżyca w jednym  miesiącu jest dość rzadkie i występuje  średnio raz  na  dwa i pół roku


 

Tym razem będzie to "super - pełnia", co oznacza, że  nasz satelita będzie się  znajdował wyjątkowo blisko Ziemi - tylko 357 344 km od  nas. W Polsce  najlepiej będzie to widać  31 sierpnia o godz. 3,30 w nocy. Miłego podglądania  Księżyca!!!

P.S. zdjęcie z sieci.

12 komentarzy:

  1. I ja przespałam...ostatnio na działce śpię...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A a nadziałce to masz piękne widoki nieba - jeżeli tylko niebo bezchmurne to masz piękny gwiezdny spektakl.

      Usuń
  2. O dziwo, spałam dobrze, dziwne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tak naprawdę pełnia Księżyca nie zaburza ludziom snu- już prowadzili całkiem poważne badania w tym temacie- po prostu ludzie nie są maszynami i nie każdej nocy dobrze i spokojnie śpią- wszystko zależy od tego co się działo w ich życiu w ciągu dnia i od ich biologicznego indywidualnego rytmu organizmu.

      Usuń
  3. Po pierwsze, nie wiedziałam,
    po drugie, spałam,
    po trzecie, niebo było i tak całkowicie zachmurzone.
    A teraz sobie pada i pada i czekam, żeby jakieś grzyby urosły w końcu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też wygrały z Księżycem chmury a poza tym po 24 godzinnym czytaniu musiałam jednak pospać.

      Usuń
  4. Eeee tam - codziennie a raczej conocnie oglaszaja jakies niezwykle i rzadkie zjawisko na niebie - czlowiek musialby nic nie robic (i nie spac) tylko czuwac, nie mowiac ze one nie zawsze sa widoczne w miejscu zamieszkania.
    A moze to ja staje sie coraz bardziej obojetna na te zjawiska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, nie oglądałam, bo u mnie było cały czas spore zachmurzenie a poza tym po tym "maratonie czytania" zarwanie kolejnej nocy już mi nie wyszło.
      anabell

      Usuń
  5. Niestety też przespałem. Poza tym było bardzo pochmurno. Gdyby to było o 5 rano to już przeważnie wstaję i może bym w niebo spojrzał ale 3.30 to za wczesna pora nawet jak dla mnie.
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze odsypiam ten mój dziwny maraton no i u mnie też pogoda nie dopisała- no i musiałabym wyjść z domu by cokolwiek zobaczyć na niebie.

      Usuń